neděle 28. října 2012

Sněhu kupy a první lyžovačka !!!

Již minulý víkend strašili na yr.no, že bude přituhovat. Měl dokonce napadnout i nějaký ten sníh. V hloubi duše jsem tomu moc nevěřil. V pondělí ještě poprcháválo a NTNUI mělo na plánu noční prolog k pátému závodu KKC. Nevím jestli jsem se zmiňoval, vítěz celého seriálu nočáků (6 závodů), vyhrává roční předplatné benzínkového kafe do plastového hrnku (KKC - Kaffekopp cup - Kafehrnek pohár ). Podle ztrát z tohoto prologu se poté ve středu startovalo do KKC 5. Tento závod se běžel ve vrcholových partiích místních minihor a jelikož během středy byl již nepatrný poprašek dole v Trondheimu, bylo mi jasné, že tam nahoře to bude asi nejspíš trochu stopovaná. Přesně tak to i bylo, do startu napadlo cca 10 cm prašanu, takže se člověk bořil nejen v bažinách, ale také ve sněhu. Celé to byla celkem mrtě palba, jen čekovat směr a ostatní lidi, super trénink na Tiomilu. Z celého závodu si pamatuji to, že mi celou dobu mrzl palec na kterém jsem měl palcovku, 2 velké chyby, ve kterých jsem zhruba s 10 lidmi důkladně pročesal přilehlé okolí kontrol a poté neuvěřitelnou vánici od 8 kontroly až do cíle, která mi připomínala Vánoce a Zlatonedělní sprint (Už se těšíte? Těšte!!). Na závěr musím jen dodat, že jsem si doma nechal EMITku a tak jsem tohle všechno podstoupil bez nároku být  klasifikován ve výsledcích. Ale co, trénink dobrý. Navíc to celé pak napravila saunička a následná pořadatelská večeře. 

Ve čtvrtek ráno jsem se probudil celý rozlámaný po nočáku, podíval se z okna a pohled byl asi takový:

Čtvrteční pohled z okna.
Musel jsem do školy, takže sem vybalil pohorky a šlo se:

Cesta do školy.

Před školou mě jen pobavila zasněžená kola:

Před školou.
Večer jsme jako obvykle vyrazili na fotbálek, avšak tentokráte již do haly na Dragvoll. Po hodině a půl jsem byl totálně v kytkách. Ani nevím kdo vyhrál. Možná já, sám nad sebou.

O víkendu byly naplánovány první lyže. Někteří blázni byli už v pátek a tak mi bylo doporučeno vzít lyže na skate. Jako vždy jsem byl líný vstávat o hodinu dříve a glidrovat, tak jsem tam nechal cosi z loňska. Už při prvním píchnutí jsem věděl, že to nebyl dobrý nápad. Myslel jsem, že mám místo skluznice šmirgl. Nadřel jsem se 2x víc, ale aspoň mi to nejelo z kopce moc rychle a já si mohl v klídku užívat nádherných výhledů. Výhledů jsem si užíval asi 10 minut, páč potom se Norové rozkoukali a začínali za to brát a já byl rád, že visel na ocásku. Napoprvé z toho bylo 90 minut a 17 km.

Ručičky celkem bolely.
Na neděli jsem přemáznul, nechtěl jsem se utrápit a hlavně jsem chtěl trochu poškádlit Noráky. Počasí bylo super, azuro, sluníčko a asi -3°C. Auto jsme nechali trochu níž, abychom to neměli úplně zadarmo jako včera. Lyže mi jely parádně, tratě nahoru dolů, v 5 lidech jsme se celkem hecovali. Připadal jsem si celkem lehce a tak jsem v kopcích občas zrychlil. Užili jsme si to. Na log se můžete podívat tady. 

Mapa lyžařských tratí na Byrmarce.
Výhled na Trondheimfjord.
Rozptýlená skupinovka.
Místní magistrála 
Jak se dalo předpokládat, Norsko je pro lyžování země zaslíbená. Hezké tratě, krásná příroda, ještě krásnější Norky od hlavy až patě oblečené v Bjornovi Daehliem. To všechno na konci října!! Co víc si přát!!

Nejkrutější na tom je, že tento víkend jsem lyžoval a ten příští jedeme do švédské Karlskrony na akademické mistrovství Skandinávie, takže zase mapu do ruky a hurá lampiónovat (prý to bude neskutečná kalba).



Žádné komentáře:

Okomentovat