čtvrtek 8. listopadu 2012

NSM STYLE !!!!

Minulý víkend jsem se s NTNUI vydal na dlouho očekávanou akci - Nordiska Student Mästerskampen, neboli Akademické mistrovství Skandinávie. Tento víkend nebyl pro žádná ořezávátka. Tři mistrovské závody během 3 dnů se stálou (a to dost vysokou) hladinkou alkoholu v krvi.

Cesta byla vražedná, autobusem do švédské Karlskrony je to z Trondheimu 16 hodin. Vyrazily jsme ve čtvrtek ve 23 hodin. Po tradičním fotbálku jsem byl celkem mrtvý, takže jsem rychle usnul a probudil se asi v 6 ráno při čůrací pauze za Oslem. Další zastávka byla v prvním systembolagetu (obchod s alkoholem) ve Švédsku. Každý nakoupil neuvěřitelné množství chlastu a očekávaný bankett buss mohl začít.

Bankett buss no. 1
Bankett buss no. 2.
BJ.
Do Karlskrony, jsme výrazně posilnění dorazily okolo 16 hodiny, v 19 hodin byl start nočního sprintu. V duchu jsem si říkal, že budeme mít čas vystřízlivět. Bohužel jsem se mýlil, po příjezdu se začalo pít ještě víc. Odchod na start s flaškou Minttu toho byl důkazem. Bohužel to je to poslední, co si tak nějak normálně pamatuji. Pak už mám jen pár záblesků ze sauny a univerzitní diskotéky, kde se nedalo platit kartou, takže jsme se tam moc dlouho neohřáli.

Party v OL-pub.
Přesunuli jsme se do tělárny, kde nám však borec oznámil, že nepůjdou zasnout světla. Nikdo v tu dobu netušil co to znamená. Nekonečnou párty už nemohlo vůbec nic zastavit. Pomohla k tomu i tahle stále dokola hrající písnička, která nás prostě nenechala usnout.


Zázrakem se mi povedlo někdy k ránu odpadnout, probudil jsem uprostřed tělocvičny v 8 ráno. Za hodinu odjížděl autobus na místo startu sobotního longu. Pořadatelé připravili 2 druhy tratí. Normální long a trať nazvanou Party animals, kde se opět popíjel nějaký ten alkohol. Já se již dříve přihlásil na long, abych mohl poměřit sily třeba i Johanem Runessonem, Ollem Boströmem či Jesperem Lysellem. Neběželo se mi špatně, par chybek tam bylo, ale vzhledem ke stavu to bylo dobré. Na občerstvovačce, 3 kontroly před cílem jsem byl zastaven a musel jsem vypít panáka čehosi. Když jsem se rozhlídnul bylo mi jasný, že to zase špatně dopadne. Pokračovalo se v pití v norském stylu. Já se po doběhu vrátil na tu občerstvovačku - do teď nevím jestli to nebyla chyba !!!

Ståle a Erik
Rasmus v neoprénu.

Olav, Simon a bongo.
Takže si opět na hodně věcí nevzpomínám po pití piva bongem. Procitl jsem opět v tělocvičně asi 2 hodiny před závěrečným banketem. Ten byl v místní nóbl radnici a tak se celé NTNUI hodilo do gala.

Stůl NTNUI.
Z banketu si pamatuji nejvíc. Začalo se šampáněm ve výstavní síni s obrazy (nejlevnější 2500 NOK), následoval desert a hlavní chod ve velkém sále radnice. Po jídle probíhalo vyhlášení všech závodů. Třešničkou na dortu byla ochutnávka vín a představování všech univerzit. NTNUI si dokonce zazpívalo svoji oblíbenou studentskou hymnu na pódiu. Po banketu byla diskotéka, všichni se skvěle bavili, až do chvíle, kdy vše zastavil pořadatel s tím, že někdo vylez na střechu radnice a že musíme ven. V tu dobu nám to bylo jedno. Každý byl řádně posilněn a byl domluven další klub. Přišli jsme tam, ale borygárd chtěl lístek. Samozřejmě jsme ho neměli a tak jsme se zeptali, jestli si ho můžeme koupit. On s ledovým klidem odpověděl, že ne. Takhle bylo celé NTNUI vyřazeno z další party. Asi po 20 minutách nadávání na Švédy jsme se rozhodli zapít žal v tělocvičně, stejně se tam nedalo spát díky světlům. Rozjela se další série popíjení v sauně. Co si pamatuji tak jsme tam byli strašně dlouho, dokud někdo z ožralých Norů nezmáčkl to červené tlačítko na ohlašování požáru. Začala houkat siréna, přiběhl pořadatel křičel všichni ven. Jen s ručníkem jsem šel ven, byla celkem kosa. Do 5 min tam byli hasiči. Pak už se tam jen dotyčný asi půl hodiny hádal s pořadatelem a hasiči. Planý poplach prý stojí  10 000 SEK, nevím jak to dopadlo. My popíjeli dál, protože nám byla venku strašná zima. To bylo zase tak nějak to poslední co si pamatuji, ráno jsem se probudil zase úplně jinde než jsem spal. 

Kupodivu mi nebylo ani moc blbě. V 10 hodin byl start dvoučlenných štafet. Každý běžel 2 kola, nejprve po městě a poté v přilehlých parcích. Já rozbíhal. Moc se mi to nepovedlo, protože jsem si spletl startovní lampion a vyběhl spolu s dalšími blbci za úplně jiný barák. Sice to byla jediná chyba, ale ve městě strašně veliká. Druhé kolo jsem si opravdu užil a šel parádně, full speed no mistakes.

Poslední věc co nás čekala na NSM 2013, byl "už jen" závěrečný bankett buss domů. Následujících 16 hodin zpět do Trondheimu bylo krutých, vrátili jsme se v pondělí ve 4 ráno. Podrobnosti si radši už nechám pro sebe. 

ZÚČTOVÁNÍ ???
  • Závody a terény hezké, bohužel si je člověk nemohl užít moc střízlivý. (mapy dodám snad později)
  • Pití v norském stylu - alá opij se rychle, vypij vše, znič vše. Takže některé situace a činy byly daleko za  hranicí českého normálu.
  • Po NSM ve mě zůstalo hodně vzpomínek a tak to přece má být!!! 

BTW. i v NTNUI již začala nová sezóna a dlouhé hodiny dřiny. Vše teď směřuje k 10mile. Skoro každý den kolektivní trénink nám pomáhá se důkladně připravit. Pro ukázku jen log z úterních nočních intervalů - 6x8 minut terénem (celkem 97 min běhu) bych sám v životě neodběhl, ale s 10 kolegy běžíte jak vítr a ani o tom nevíte. Jen pak večer, když máte dělat diplomku, si tělo uvědomí, že ho všechno bolí a vy musíte jít spát. 

Noční intervaly 6*8 minut terén.
Ve zbytku týdne mě čeká čtvrteční fotbálek, páteční test na dráze - 3 km a víkendové lyže, na které se už zase hodně těším.

Hlasujte v nové anketě!!!!












Žádné komentáře:

Okomentovat