pondělí 3. září 2012

KM víkend !!!

Závody v terénech MS 2010, to bylo motto tohoto víkendu. V pátek sprint, v sobotu middle a zavěrečné štafety mi měli pomoct zase se trochu víc skamarádit norskou kamarádkou - mapou. Po celkem pohodovém týdnu, kdy jsem absolvoval 2 mapové tréninky (koridory, linie + O-duell), to vypadalo, že bych si už s  mapou mohl konečně připít a potykat. Fyzicky jsem se cítil docela dobře a byl jsem připravený to na sprintu rozbalit.
Po důkladném prozkoumání závodního prostoru pomocí ortofota a streetview, to vypadalo na banální bežecký sprint se začátkem v tamním lesoparku. Banální však zas tak nebyl, nabídl hned několik voleb, se kterými jsem se nevypořádal úplně nejlíp. Na nejdelší z nich jsem nějak přehlédl možnost využití mostu pod mostem, tento celkem nečekaný jev a následné špatné odbočení na křižovatce mě stálo asi 1:30. Po závodě se ukázalo, že jsem nevolil vůbec dobře a na volbách sem nakoupil docela dost. Celkem asi 3min, což je na sprintu pekelně hodně.Abych se tu jen nekritizoval, s EMITkou jsem to již zvládal celkem v pohodě a začínám mít tolik potřebný "emit skill".

Most pod mostem čerchovanou čarou.
KM - sprint 2012
Po pátečním debaklu, jsem se celý natěšený nemohl dočkat soboty. Cíl byl jít bez chyb na běh nemyslet a soustředit se na mapu a krásně to cely na pohodu odmapovat. To sem do puntíku plnil pouze do 3 kontroly, kde jsem si chtěl checknout směr, mrknul na buzolu a prostředek buzoly ( to nejduležitější) byl fuč. Z buzoly se stalo fajn ukazovátko.Mrtě mě to rozhodilo a hned na dalším postupu jsem vyrobil asi 2 minutovou chybu. Snažil jsem se znovu soustředit, ale kupodivu to nešlo. Už jsem se nedostal do závodu, dělal celkem dost chyb a najednou jsem si připadal, že běžím jak hlemýžď. Terén byl opravdu hodný MS, bordel pod nohama, celé to bylo v mírně zeleném, vidět bylo asi 20m před sebe. Pro mě bylo nesmírně těžké už jenom běžet a to nemluvím o důkladném čtení mapy za běhu navíc bez buzoly :-D

Nějak takhle vypadal můj pohled na buzolu.
Musím však uznat, že trať byla hezká, 2 technicky náročné části oddělovala zajímavá volba. Na druhou stranu stavět middle v takovém terénu musí být lahoda.

KM - middle
Posledním závodem byly štafety. Byl jsem nominován na 2. úsek do 5. štafety (celkem jich běželo 10). Cíl zůstával pořád stejný, jít hlavně bez výraznějších chyb. Po příjezdu do centra závodu byl hned trochu chaozz, protože jeden z prvních úseků vypadl a tak se různě přehazovalo pořadí úseku a čísla štafet. Můj 1. úsek byl povýšen o štafetu výš a rozbíhal nám kolega původně z  6. štafety. OK, jen sem se podíval kdo to je a spoléhal na číslo.
Celý den poprchávalo, takže mimo nezbytné rozklusání se každý snažil být schovaný ve stanu. Když přišla řada na mě vypůjčil jsem si buzolu a vydal se stahovat již celkem roztrhané pole. Ztráceli jsme něco okolo 15 min, 1. úsek asi neměl svůj den. Mohl jsem jít v klidu a soustředit se na mapu. Jenže hned na 1.kontrolu jsem si neuvědomil, že mám tu čest s norskou (ne)kamarádkou mapou a první mína byla v tahu. Cestou ze dvojky jsem si uvědomil, že nemám puštěný hodinky. Zapnul jsem je a pak už se plně věnoval dlouhému postupu. Byl skoro celý po cestě, takže jsem zkusil odbrzdit ručku a zrychlil. Zjistil jsem, že se mi běží parádně, takže sem se snažil udržovat tohle tempo a kontrolovat mapu. Další chybka přišla až na sedmičku, kde jsem doběhl minibalík 3 lidí a nechal se stáhnout moc vpravo. Minibalík mi zas utekl a já se sakra nadřel než jsem je zase doběhl. Stalo se tak těsně před diváckou. Takže sem vedl tento minibalík do pytlíku. Zvolil jsem pro mě jednoznačně lepší postup po cestě a minibalíku trochu cuknul. Jenže jakmile jsme zaběhli do bažinek tak mi bylo jasné, že mě zase doběhnou a budu mít problém je uviset :-D Jo přesně to se stalo a já doběhl s v popředí minibalíku a předal 3. úseku zhruba na 11 pozici.

KM - štafety
Až pak po doběhu, jsem zjistil, že minibalík byl složený i ze 2 veteránů :-D Nevadí s výkonem jsem byl spokojený, konečně jsem eliminoval velké chyby a docela si i zazávodil. Bohužel osud naší štafety zpečetil DISK 3. úseku :-( Takže výsledkově spíš nic, než moc.

Nejhorší však teprve přišlo. Přijel jsem dom, byl sem celkem dead. Pustil jsem Vueltu a usnul. Probudil se asi za 4 hodiny a na monitoru svítilo, že sem přešvihl limit uploadu. Takže mám do úterý ban a tak teď sedím v knihovně.....ano Manasss sedí v 17:35 v knihovně. Ban má svoje výhody, včera jsem si uklidil, vylepil mapičky, uvařil super véču a stihl vyfotit pár fotek.

Dominanta Trondheimu - vysílač NRK.

Vyhlídka na Trondheimfjord no 1. 

Vyhlídka na Trondheimfjord no 2. 

Původní budova univerzity NTNU.





Žádné komentáře:

Okomentovat