pondělí 10. září 2012

Zewl týden a Jaktprøven 2012.

Po KM víkendu jsem, byl celý rozlámaný a tak jsem si naordinoval odpočinkový týden. Nějak se to však celé zvrtlo a zas tak odpočinkový nebyl. V pondělí jsem chtěl jen vyklepat nohy ze štafet, ale zařadil jsem se do špatné skupiny a byl z toho opět výběh na Liaåsen (97min, 17km). Tentokrát jsem byl trochu naštvaný, bylo po dešti a všude mrtě bláta, šlo nás asi 6 a boreček přede mnou měl to bláto tak rád, že vymet snad všechno co šlo a házel to přímo na mě. Kdo mě zná ví, že nejsem až zas tak přes čistoskvoucí prádlo, ale   moje sněhově bílá vamberecká vestička, vypadala jak dalmatin. Šlo hlavně o to, že v Trondheimu takových módních doplňků moc nemám a s praním prádla za 18 NOKů se musí sětřit :-D Takže pár tréninků v norském počasí a vesta bude čistá.

Naštěstí prát jsem mohl začít hned při úterním tréninku, kdy trochu poprchávalo. Byl naplánován tradiční úterní o-tech training. Linie, trať na upravené mapě a koridory. Vše v pohodovém tempíčku, šlo především o mapu.

O-tech traning
O případné opravdu zaschlé skvrny bylo postaráno při středečních o-intervalech. Norský podzim v plném proudu 8°C, chcanec a terén takový, že když jsem se snažil běžet rychleji a podíval se na 3 vteřiny do mapy,  ustlal jsem si nebo do něčeho narazil. Šel jsem to celý bez buzoly a výsledkem bylo 6,7 km za 83 min. Asi první trenál, který jsem protrpěl a říkal si proč já sem dneska sakra lez. Počasí tomu hodně pomohlo, kdyby bylo hezky asi bych si to taky užil.

O-interval training
Ve čtvrtek jsem toho měl fakt už celkem dost, tak jsem odmítl Faraonovu pyramidu na dráze (nemám tucha co to je za prasečinu) a šel si radši zahrát norský fotbálek. Proč norský? Bláta tuny a góly platící jen z voleje :-D ale jo nakonec super. Doma pak rovnou i s věcma pod sprchu - chudinka trochu to odnesla, ale talony (boty) se blištěj :-D

V pátek celý den pršelo a já nechtělo se mi prát tak jsem se válel doma a dělal cvika do ŠKOLY!!! Shlédnul pár dílů seriálu a udělal si luxus večeři. Už nevím přesně co to bylo, ale chutnalo to výborně.

Protože jsem se zapomněl v pondělí přihlásit na sobotní long, který se běžel asi 30km od Trondheimu, tak jsem odpo sledoval Nordic Tour a navečer plánoval jít něco rychlejšího, tak na hodinku. Celý den se ale v pravidelných 30 minutových intervalech střídal déšť se sluníčkem. Bylo dopředu jasné, že zase zmoknu. Nutností bylo vše naplánovat tak, aby vesta po posledním vyprání následně uschla na sluníčku. Neváhal jsem a vzal vestičku a při totálním chcanci zhruba ve 20 minutě vyrazil na Estenstadhyttu. Zhruba po 15 minutách přestalo pršet a vysvitlo slunce. Naštěstí pak už mi nepršelo a já mohl být s výsledkem absolutně spokojen. Vesta bílá, jako kdyby byla vypraná v ARIELu. Za vším stála celodenní vědecká dřina, spousta rovnic a důkazů. Musím však  uznat, že bez norského hydráku bych to nedokázal :-D  (doporučuji i pro ČR fakt dobrý - klinicky testováno)

V neděli se NTNUI vydalo na Jaktprøven. Jednalo se o kratší 5. členné štafety, kde musely běžet 2 baby. Chlapský úsek měřil 3,2 km. Takže celkem palba. Já běžel ve štafetě, kde chyběl jeden člen. Kolegyně se jednohlasně shodly, že bych měl jít 2 krát, abych si užil místních bažinek a naučil se konečně rychle razit s EMITkou. OK, vyrazil jsem tedy na 3. úsek, doběhl, přidělal si číslo na 5. úsek a šel se zároveň vyklusat a rozklusat. Zhruba za 20 min mě čekal další úsek. Ale protože můj 1 a 2. úsek strávil na trati trochu delší dobu, asi po 10 min rozbíhaní na mě někdo křikl, že za 3 minuty je hambastart posledních úseků. Už jsem ho dlouho neběžel, aspoň bude sranda. Ukázalo se, že to bude přebor NTNUI v hambastartu :-D takže neuvěřitelně prestižní závod. Když jsem se na mapovým startu podíval do mapy, začal jsem se smát :-D ty piko ta trať je úplně stejná. Z trati jsem vyeliminoval předešlé chyby a prolít jí jak Matthias Kyburz, doběhl první a nadělil si přes 5 minut :-D No jó to se mi to machruje, docela jsem čuměl, jak se ostatní furt drží, nemohl jsem se jich zbavit. Nakonec jsem doběhl asi s 10 sekundovým náskokem. Klasicky až po závodě mi řekli, že to muselo být stejné, protože celé štafety vůbec nebyly farstované. Byly jen odlišně tratě pro baby. Jednoduše to všichni odviseli za mnou, páč věděli, že už jsem to běžel. Prý mě chtěli na konci oprat, ale byl jsem do posledního kopce moc rychlej :-D Já a rychlej :-D No nezbývá mi nic jiného, než se snažit abych tahle běhal hned napoprvé, potom bych mohl být možná i mistr zeměkoule !!!

 Jaktprøven - 3.úsek (26:35)
 Jaktprøven - 5. úsek (21:21)
Večer jsem měl mega hlad a nic jsem doma neměl, tak mi přišla vhod pozvánka na ALL YOU CAN EAT  PIZZA DINNER. Za 104 NOKů jsem mohl sníst pizzy kolik se do mě vešlo. Jako správný Čech jsem nic nepodcenil a řádně se nacpal. (nakonec asi 2 pizzy). To nejlepší na tom bylo místo kde to bylo, protože se jednalo o fakt parádní restauraci s parádním výhledem na vysílači NRK na Tyholtě. Takže příjemně strávený večer, až na to že mi pak doma nešli dopnout kalhoty a nemohl jsem spát na břiše.

Výhled z v restaurace na vysílači NRK.
Autobus ze shora.




Žádné komentáře:

Okomentovat