pondělí 27. srpna 2012

MidtNorsk mesterskap !!!

V pátek se celkem početná výprava NTNUI vydala na mistrovství středního Norska do Molde (nevím jak to líp přeložit), celkem 50 lidí se nacpalo do 10 aut a jelo se. Cesta byla dlouhá přes 200 km, takže asi 4 hodiny jízdy si každý krátil po svém. Někdo poslouchal výběr hitů Britney Spears, někdo pletl ponožku či spal. Já se cestou učil nějaká ty sprostá norská slovíčka, protože sem již tušil, že budou v lese potřeba. Nakonec se mi také povedlo usnout, takže jsem propásl nádheru tamější norské krajiny. Jen si pamatuji, že jsme se vícekrát přehouply přes most nebo zase zajely do tunelu. Jeden na sebe přeci jenom upozornil, ne pro svoji délku, ale hlavně proto, že když jsme z něj vyjely, byly jsme na druhé straně fjordu :-D fakt jako masakrrrr. Čuměl sem jak puk, ptal jsem se jak to jako prokopali, načež se na mě podívaly tři obličeje říkající: "Doma snad nemáte tunely?"
V Molde nás v pátek čekal sprint, startoval jsem jako největší favorit až na konci, měl na všechno dost času. Všechno sem si připravil, představil se EMITce, políbil ji pro štěstí a doběh na start. Až tam mě docvaklo, k*r*a nemám popisy, nikde nebyly. Chvíli jsem tam šaškoval, než potkal někoho z NTNUI. On řekl, že jsou v koridorech. Takže pohodáá, pohodička mohl jsem se v klídku jít rozklusávat. No ....nebyl bych to já - Maňasss, v koridorech jsem zjistil, že když popisy vezmu do ruky, vadí mi to při ražení emitkou...jenže pip, pip, píp a už nebyl čas ptát se kdo je kdo :-) Nohy sem měl lehoučký tak sem to začal pálit, jenže už u jedničky sem musel řešit ty popisy a přendávat jsi je do druhé ruky, fakt vopruz. K tomu se ještě otáčet abych se trefil a orazil správnou stranou. 

Ražení se sytémem EMIT.
Dementnější systém jsem neviděl, zvlášť na sprintu, kde mě pak borec porazí o sekundu. Cestou na 2 kontrolu (asi 70m) jsem přemýšlel co s tím. Vymyslel sem geniální způsob, že až odběhnu technickou první části trati, na delším postupu očekuju popisy a pak je zahodim. Super plán, kdyby vyšel :-) Bohužel, jsem zvolil horší provedení a koukal do popisů v místě, kde jsem měl zahnout a byla z toho chybka 1:30, což je na sprintu vlastně po závodě :-( Řekl jsem si, to zkusím dál, aspoň si vyzkouším rychlé ražení s emitkou. Zbytek tratě jsem šel na pohodu, bez chyb, jenže to píchání, s tím jsem bojoval, ne a ne se trefit, přiběhl jsem ke kontrole a nevím jak, ale vždycky jsem stál opačně. Nakonec jsem dostal od vítěze 2:55 a byl někde za půlkou. Po závodě mi borci poradili fintičku, že emitku na sprintu nemám mít na palci, ale na malíčku, tím že ji s trochou emit skillu dokážu otáčet :-D Jo díky hoši to jsem potřeboval slyšet po závodě.

Mapa sprintu.
Po sprintu se všichni jeli najíst do Molde, jednorázově jsme si odhlasovali pizzu. Když sem viděl cenu, začal sem skoro brečet, ale v sobotu měl být long, věděl jsem, že sil bude potřeba mrtě. Na první pohled mě zaujala ta s názvem Miss Norway - byla dobrá ;-)
Pak už jsme frčeli na ubytko, měli jsme spát na nějaké zvířecí farmě uprostřed lesa. Asi po půl hodině bloudění jsme jí našli a po social programu jsem šel spát.  

Kravičky kamarádky.
V neděli byl na programu long, 12,2km, 545 m převýšení, bažiny a borůvčí po kolena a celkem kopce. Tím bych to asi shrnul. Já dopředu věděl. že to bude těžký, poprvé na pořádné mapě. Chtěl jsem jít hlavně bez chyb a to se mi moc nepovedlo, ani né tak kvůli tomu, že bych nezvládal mapovat, ale ten styl mapování je prostě trochu jiný než v ČR a třeba na 2 kontrole, kde byla 1 kupa v mapě, tak tam těch českých kup bylo asi 20 ve skutečnosti. Tenhle blog není a ani nikdy nebude o rozebíraní chyb a závodu do detailu, je spíš o zážitcích, které mi utkvěly v hlavě. Chyb jsem dělal jak máku, moc dobře se mi taky neběželo. S mapou jsem se skamarádil až za půlkou, jenže se mi zas začalo chtít na velkou a při jednom seběhu se to naklepalo a musel jsem nepohodlně zadřepnout do borůvčí. I přes tyhle všechny pocity, co by u mě u nás znamenaly vypuštěný závod, o kterém bych zajisté neříkal nic dobrého, musím dodat, že tato klasika byla super, prověřila běžce přesně tak jak klasika má, terén těžký, ale pro oko žůžo labůžo. Škoda, že jsem ji nemohl běžet někdy jindy :-D Jestli vás zajímají čísla opravdu nepovedeného závodu tak 125min běhu, Olav mi nadělil 50min a byl jsem asi 4 od konce. (dalších 7. nedokončilo).

Mapa longu.
Naštěstí NTNUI vás nenechá smutného dlouho po příjezdu na farmu byl společná večeře, klábosilo se hrály se karty. Já dokonce nějakou náhodou vyhrál celou asi 2 hodinou hru. Pak byla porada a řešilo se složení a pořadí štafet. Bylo mi jasný, že se včerejším výkonem bud rád, že vůbec poběžím (asi na 3 lidi se nedostalo).    Poté byla ještě nějaká ta zábava a pak už jsme šli honem spát a nabírat nové síly.

NTNUI.
V neděli jsem nakonec běžel poslední úsek v poslední štafetě - aby se to nepletlo :-) Čekalo na mě 8 km s převýšením 120 m. Bohužel, jsem se zase nevyvaroval velké chyby a pár drobných (celkem asi 5min), ale pocit už začíná být dobrý a mapa se pomalu stává kamarádkou a nejlepším výkonem ve štafetě jsem nám "zajistil" 15. místo :-D Celkově si NTNUI vůbec nevedlo špatně. Tři štafety na bedně (ženská, 2 chlapské) to byl celkem luxus, ale asi se ani nic jiného neočekávalo.


Mapa štafety.

Start mužů.

Silje, Emma, Audhild - střibro ženy

Jon, Thomas, Per, Vegard, Kjetil, Hanz - stříbro, bronz muži
To nejhorší mělo však teprve přijít a to 4 hodinová jízda autem zpátky, celý rozlámaný jsem už do auta nasedal, již po hodině jsem si neměl jak sednout, všude mě pobolívalo. Naštěstí se mi zase podařilo usnout a probudil mě až zase námi tolik oblíbená Britney asi 40 km před Trondheimem. Ten zbytek jsem nějak dopřežil a dorazil v pohodě.

Mapy s postupama pro pobavení viz odkaz mapičky.

Co za týden? Dneska ráno jsem si zase u snídaně přečetl oblíbený pondělní plán na celý týden. Dneska nějaké posilováníčko (už mám za sebou a paráda, v hale byl totiž trénink házenkářek, takže bylo opravdu na co koukat). Úterý ráno intervaly 4x5min, odpo mapáč, středa mapáč, ve čt fotbálek. Mezitím samozřejmě celý týden nějaká škola a diplomka a v pátek a o víkendu repete - závody. Jen to nebude 200 km od Trondheimu, ale v asi 6 km vzdáleném dějišti MS v OB 2010 a místo longu bude middle, takže se těším protože mám co napravovat ;-) 







Žádné komentáře:

Okomentovat